طرز تهیه وافل پارت 1

013
دستگاه-وافل-ساز
دستگاه-وافل-ساز

مواد اولیه و تهیه خمیر وافل

طرز تهیه وافل

مواد لازم 

  •   آرد 2 لیوان
  • بکینگ پودر  4 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق
  • تخم مرغ  2 عدد
  • شیر گرم  1 و 1/2 لیوان
  • کره  1/3 لیوان
  • وانیل  1 قاشق چایخوری

وافل(Waffle)  یک نوع شیرینی پرطرفدار است که معمولا به عنوان عصرانه یا صبحانه صرف می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار لذیذ می شود. همچنین می توانید آن را با  عسل   سرو کنید. با دستگاه وافل ساز یا waffle iron درست می شود. البته بعضی از ساندویچ سازها هم صفحه مخصوص تهیه وافل دارند. در اینجا طرز تهیه وافل بلژیکی  را آموزش داده ایم که در آن سفیده به طور جدا زده می شود و در نتیجه مایه بیشتر پف می کند. برای پخت مدل بلژیکی لازم است عمق صفحات دستگاه شما بیشتر از وافل ساز های معمولی باشد. ولی نگران نباشید شرکت صنعتی طبخ شمیم انواع مختلف دستگاه وافل را به دوستان تقدیم می نماید .

مرحله اول:

صفحات دستگاه وافل ساز را با کره ذوب شده یا کمی روغن سرخ کردنی چرب کنید. دستگاه را روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم:

در یک کاسه ی بزرگ، آرد، نمک، بیکینگ پودر  و شکر را باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم:

زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را جدا کنید و جداگانه هم بزنید. شیر، کره و وانیل را به زرده  اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به محتویات کاسه ی آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم:

سفیده را در انتها به محتویات اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله پنجم:

با استفاده از یک ملاقه مقداری از مایه بردارید و روی قالب دستگاه وافل ساز بریزید . در دستگاه را ببندید وافل ها را حدود 90 ثانیه بپزید.

زمانی که وافل طلایی رنگ شد می توانید آن را در بشقاب مناسب بگذارید . کمی توت فرنگی خرد شده کنار آن بریزید و این شیرینی خوشمزه و لذیذ را با خامه، شیره یا شکلات نوش جان کنید . پیشنهاد می کنم وافل رو با مربا آلبالو هم امتحان کنید. طعمش فوق العاده میشه.

تهیه وافل
دستگاه-وافل-ساز

نکات کلیدی تهیه وافل:

بافت وافل بلژیکی از مدل معمولی ترد تر و سبک تر است.

در برخی از دستورهای وافل بلژیکی به جای بیکینگ پودر از مخمر استفاده میشود.

دقت کنید فقط یک لایه نازک از مواد روی صفحات دستگاه را بپوشاند. اگر مایه شما زیاد باشد بعد از چند ثانیه از دستگاه سر میرود.

برای این که مایه را راحت تر روی دستگاه وافل ساز بریزید می توانید از ابتدا آن را در یک پارچ یا پیمانه پارچی دسته دار درست کنید . به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از ملاقه نیست.

انواع وافل :

  1. وافل بروکسل :
    وافل های بروکسل وافل های مستطیلی بزرگی هستند که از بیرون ترد و از داخل کرکی با جیب های عمیق بزرگ هستند. این وافل ها معمولاً برای دسر با پودر قند یا خامه فرم گرفته و میوه سرو می شوند، این وافل ها در سراسر جهان مورد علاقه هستند.
    بلژیک
    باور کنید یا نه، وافل های بلژیکی بلژیکی نیستند، بلکه از آمریکا می آیند. وافل بلژیکی بسیار شبیه به وافل بروکسل است، اما در جایی که وافل بروکسل با مخمر درست می شود، وافل بلژیکی با بکینگ پودر درست می شود که کمی قوام را تغییر می دهد. وافل بلژیکی مورد علاقه آمریکایی ها معمولا دایره ای شکل است و به همان اندازه که برای دسر سرو می شود برای صبحانه سرو می شود.
  2. وافل تخم مرغ :
    وافل تخم مرغی را اغلب وافل حبابی می نامند. به جای جیب‌های سنتی که وافل را فرو می‌کنند، وافل تخم‌مرغی هنگ‌کنگ حباب‌هایی به شکل تخم‌مرغ دارد که به بیرون می‌چسبند که به راحتی شکسته می‌شوند و می‌توانید میان وعده بخورید.
  3. پیتزا :
    پیزل ها کوکی های وافل ترد هستند که با آهن وافل تزئینی درست می شوند و سپس با شکر پاشیده می شوند.
  4. مخروط وافل :
    بستنی سنتی یک وافل نازک بود که با شکر قهوه ای درست می شد. مخروط وافل نوعی بستنی است که در آن وافل بزرگ‌تر، ضخیم‌تر است و با شکر سفید درست می‌شود، بنابراین ظاهر و طعم وافل سنتی را بیشتر حفظ می‌کند.
  5. وافل مرزه :
    وافل های مرزه معمولاً به سبک آمریکایی ساخته می شوند و وافل نازک تر و متراکم تری ایجاد می کنند. از وافل فلافل با تزاتزیکی کنگر فرنگی گرفته تا وافل نان ذرت با مرغ، وافل های خوش طعم، هر وعده غذایی را به یک وافل وافل تبدیل می کنند.
  6. استروپ وافل :
    این کوکی های خوشمزه از یک لایه نازک کارامل که بین دو بیسکویت وافل نازک قرار گرفته درست می شوند.

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo