مینی بار چیست و چه کاربردی دارد؟

014

سیستم آمونیاکی ، یکی از بروزترین و کارآمدترین سیستمهای موجود برای مصارف هتلی ، اداری ، اتاق خواب و …

به یخچالی که در اتاق های هتل ، اتاق خواب ، دفاتر اداری  قرار می دهند مینی بارMINI BAR  می گویند.
یخچال در اتاق یکی از خدمات بخش روم سرویس ROOM SERVIS است که قبل ورود مسافربه اتاق خوراکی ازقبیل انواع شکلات،انواع نوشابه ها,تنقلات که معمولا مورداستفاده مسافرین قرارمی گیرددرآن قرارمیدهند.

امروزه مینی بار در اتاق ها را برای سود دهی بیشتر طوری طراحی می کنندکه در قفسه ای که یخچال را قرار می دهند در کنارآن چندکشوطراحی میشود برای کذاشتن موادی که نیاز به یخچال ندارد مثل انواع خشکبارو.. یا اسباب بازی های برای کودکان مینی باردرهتل ازیک طرف برای رفاه حال مسافران وسوی دیگر برای سودهتل در نظرگرفته میشود که در زیربطور خلاصه شرح داده می شود.
مینی بار چه سود های دارد ؟ :

  • از فروش مینی بار هتل سود خواهد برد و باعث فروش بیشتر خواهد بود.
  • مینی بار باعث کم کردن تعداد پرسنل روم سرویس خواهد شد.
  • مینی بار عمل سرویس دهی روم سر ویس را سرعت می بخشد.
  • رفاه میهمانان از این جهت است که در هر زمان از ۲۴ ساعت که میهمان نیاز به خوراکی داشته باشد بدون اینکه برای سفارش اقدامی بکندبه راحتی می تواندازیخچال داخل اتاق خود استفاده کند.

معمولا وقتی میهمان برای استراحت در اتاقش است وانواع مواد خوراکی به راحتی در اختیارش باشد استفاده خواهد کرد بخصوص میهمانانی که کودک همراه دارند که باعث فروش بیشتر مواد خوراکی خواهد شد.
در صورتیکه مینی بار در اتاق پیش بینی نشود مسافری که در اتاق سفارش یک نوشابه می دهد می بایست برای این منظور یک کارمند ازآسانسوراستفاده کندتا نوشابه را به اتاق مسافر برساند که برای هتل سودی در برنخواهد داشت زیرا چنانجه پیک مصرف برق و استهلاک آسانسور محاسبه شود برای هتل فروش این نوشابه سودی نداشته است درنتیجه بهتر است مینی بار در اتاق هتل ها پیش بینی شود.
مینی بار در اتاق هتل ها باعث صرفه جویی در ترافیک آسانسور های هتل خواهدبود در نتیجه مصرف برق واستهلاک کمتر است و همجنین کمترشدن پرسنل روم سرویس از این جهت که چنانچه تعداد زیادی اتاق در یک زمان خاص بخواهند آب و یا نوشابه سفارش دهند چند پرسنل مورد نیاز است وچند آسانسور درگیر روم سرویس خواهد بود در صورتیکه هتل آسانسور جداگانه ای برای خدمات روم سرویس نداشته باشد یا درنظر نگرفته باشد با کمبود آسانسور مواجه خواهند شد زیرا آسانسورهای مخصوص مسافرین بیشتر در اختیار خدمات روم سرویس خواهد بود و مسافر یا کارمند روم سرویس برای احضار آسانسور باید مدتی زیادی معطل بماند و کارمند خدمات روم سرویس و میهمان در یک آسانسور قرار میگیرند که جالب نخواهد بود.
وجود مینی بار در هتل ها یک منبع درآمد محسوب میشود در بعضی از هتل ها در تمام اتاق ها یخچال قرارداده اند ولی فاقد هرگونه خوراکی است و در بعضی هتل ها فقط یک پارچ آب نوشیدنی که معلوم نیست چند وقت است در یخچال مانده و مسافر اعتمادی ندارد که این آب داخل پارچ قبلا استفاده شده یا خیر؟ و اگر هم استفاده نشده باشد آب بوی خوشایندی ندارد.
چنین هتلهایی بهتر است حداقل چند بطری آب معدنی یا نوشابه رایگان در یخچال قرار دهند بعنوان خوش آمد گویی به میهمان همانطوریکه یک دستگاه چای ساز با تعدادی تی بگ یا چند بسته قهوه را رایگان در اتاق قرار می دهند.
مواد خوراکی که از قبل در این یخچال ها قرار میدهند بستگی به فرهنگ و قوانین هر کشوری فرق میکند در بعضی ازکشور ها شکلات های مختلف ، میوه ، آب معدنی ، انواع آب میوه ، تنقلات ، شیر ، پسته ، و نوشابه های گوناگون و بسیاری ازکشور ها سوغات و یا خوراکی معروف آن کشور را نیز قرار میدهند و در بعضی از کشورها اضافه بر مواد گفته شده انواع مشروبات الکلی نیز قرار می دهند.

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo