ضرورت استریل نمودن تجهیزات قصابی

015
  • یک اصل مهم در ضرورت استریل کردن چاقو

گوشت غنی ترین منبع پروتئین برای تغذیه انسان بوده و در عین حال از فسادپذیرترین مواد غذایی نیز محسوب می گردد.  یکی از مهمترین راه های انتقال عوامل بیماری زا به گوشت ، استفاده از چاقو ، مسقل ، ساطور غیر بهداشتی می باشد و بسیاری از افراد با این تفکر که صرف شستن این تجهیزات با آب و مواد شوینده  موجب بهداشتی شدن آنها می شود ، ناخواسته موجب آلوده شدن گوشت می گردند .

در حالی که بسیاری باکتری ها  و عوامل بیماری زا که در چاقو باقی می ماند ، فقط با استفاده از تجهیزات خاص خود و در فرایندی اصولی از بین می روند . با عنایت به اینکه تامین بهداشت  و قبل از آن پیشگیری ، از نیازهای اولیه و اصلی هر جامعه ای بوده  و ارگان های حاکمیتی دولت از جمله سازمان محترم دامپزشکی نیز تمام تلاش خود را بر پیشگیری از وقوع بیماری قرار داده اند.

شرکت صنعتی و تجهیزاتی طبخ شمیم با احساس خلاء در این قسمت و با توجه به قیمت سنگین کالاهای وارداتی ، اقدام به طراحی و تولید دستگاه های استریلایزر در دو نوع 1- تابش اشعه ماوراء بنفش UV  2- آب گرم دیواری  نموده است که هر یک از این تجهیزات دارای ویژگی های خاص خود می باشند . از آنجا که استفاده از این دستگاه که با ابعاد مختلف قابل تولید می باشد ، مورد نیاز در تمام صنوف مرتبط با گوشت ( از جمله قصابی ها ، سوپر پروتئین ها ، کشتارگاه ها ، صنایع بسته بندی و غیره ) می باشد.

استریل چاقو
استریل کننده چاقو

چرا استریل کنید؟

  • نکته استریل کردن و شستن چاقو کاملاً واضح است و برای اطمینان از بهداشت خوب و غذای ایمن تنظیم شده است. چاقوها برای برش گوشت مانند کارخانه‌های فرآوری، قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها باید در فواصل زمانی منظم شسته و استریل شوند، یعنی حداقل بین هر لاشه این استریل کردن منظم از آلودگی متقاطع جلوگیری می‌کند.
  • چاقوها نه تنها نیاز به استریل شدن دارند، بلکه باید در عین حال شسته و آبکشی شوند، این به خودی خود مانع از اتوکلاو و ضدعفونی کننده های نوع UV یا اوزون می شود، مگر اینکه چاقوها قبل از ورود به استریل کننده شسته شوند. مقرون به صرفه ترین روش برای شستشو و استریل کردن، استفاده از آب داغ در دستگاه استریل کننده چاقو است.

محافظت از تجهیزات قصابی خود در برابر باکتری ها

برخی از مهمترین تجهیزات یک قصابی شامل چاقو، تخته برش و بلوک قصابی است. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام تجهیزات تمیز و عاری از باکتری هستند. به خصوص، در دنیای پس از کرونا، مردم بیشتر و بیشتر در مورد خرید گوشت از مکان هایی که ایمنی و پاکیزگی در اولویت هستند، خرید میکنند. تعداد کمی از باکتری ها می توانند در یک محیط مساعد به سرعت تکثیر شوند و صدمات جبران ناپذیری به گوشت وارد کنند و آن را بی مصرف کنند. بدتر از آن، می تواند گوشت را فاسد کند و در افرادی که آن را مصرف می کنند باعث بیماری شود

چه چیزی ضدعفونی کننده های کاربردی چاقو  را متمایز می کند؟

دستگاه ضدعفونی کننده چاقو برای ضدعفونی کامل و حذف میکروارگانیسم ها و باکتری ها از کارد و چنگال استفاده می شود. هنگام راه‌اندازی یک بار، رستوران، قصابی یا هر شغل دیگری که مربوط به تهیه و حمل غذا است، باید مطمئن شویم که چاقوهایی که در کارهای روزانه بسیار ضروری هستند،کاملا تمیز و عاری از عوامل بیماری زا باشند.

از آنجایی که هر مرکز پذیرایی حرفه‌ای باید به دستگاه استریل چاقو مجهز باشد، بیایید بررسی کنیم که چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

با توجه به سلامت مشتریان، ارزش انتخاب مدلی را دارد که با کار سریع و 100٪ اثربخشی مشخص می شود. ضدعفونی کننده چاقو باید از مواد بادوام و مقاوم در برابر شرایط سخت آشپزخانه ساخته شود. فولاد ضد زنگ به دلیل خواص و استحکام بسیار خوب آن ترجیح داده می شود. این ماده معمولاً برای ساخت وسایل غذاخوری و مبلمان استفاده می شود. ضدعفونی کننده های چاقو با عملکرد بی صدا و ابعاد کوچک مشخص می شوند، که مطمئناً در مکانی که هیچ فضای پشتی وجود ندارد، بسیار مورد استفاده است.

در حال حاضر، دو نوع ضدعفونی کننده چاقویی محبوب ترین در بازار هستند.ضدعفونی کننده های آب و ضدعفونی کننده هایی که از اشعه UV استفاده می کنند

نظافت باید به صورت روزانه انجام شود،پیشنهاد میشود برای تأسیسات تولیدی بزرگ، ترجیحاً به دلایل زمان و کارایی، تمیز کردن دستی کنار گذاشته شود. سیستم‌های تمیزکننده مکانیکی فعلی که در اتاق‌های برش و خطوط برش در صنعت گوشت استفاده می‌شوند، نه تنها تمیز کردن مناسب را تضمین می‌کنند، بلکه تضمین می‌کنند که هیچ خطایی در فرآیند رخ نمی‌دهد و علاوه بر این، به صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب کمک می‌کند.

لینک اینستاگرام : طبخ شمیم

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo