وافل استروپ چیست ؟

05

محصولی خارق العاده که به راحتی توسط وافل نان بستنی تهیه می گردد .

stroopwafel  به معنای واقعی کلمه  waffle شربت ،  یک کلوچه ویفر است که از دو لایه نازک خمیر پخته تهیه شده است و که توسط   کارامل یا هر نوع مغزی دیگر مانند عسل ، لایه نازک بستنی ، خرده انواع آجیل مملو می شود.  برای اولین بار در شهر گودا در هلندی ساخته شده استوپ وافل ها در سراسر هلند و امپراتوری سابق هلند محبوب هستند و به طور حتم به یکی از معروف ترین غذاهای هلندی تبدیل شده اند.

Stroopwafels برای اولین بار در اواخر قرن 18 یا اوایل قرن 19 در گودا از شهرهای هلند ساخته شده است که نانوایان با شیرین کردن آنها با شربت ، این محصول را ابداع کردند . در یک داستان ، اختراع stroopwafel به نانوایی به نام  جرارد کامپوهیزن نسبت داده می شود ، که اولین استروپ وافل ها را از جایی بین سال 1810 ( سالی که وی نانوایی خود را افتتاح می کرد )  و سال 1840 تولید نموده است که این  قدیمی ترین دستور العمل شناخته شده وافل های شربت یا وافل استروپ است. استروپ وافل ها تا سال 1870 در خارج از گودای هلند یافت نشده ، که در آن نقطه شهر حدود 100 نانوا وافل استروپ  تولید می کردند .

بعد از سال 1870 استروپ وافل ها در سایر نقاط جهان  ظاهر شدند و در قرن بیستم استروپ وافل های ساخته شده از کارخانه های مختلف  معرفی شدند . امروزه استروپ وافل ها در بازارها ، توسط فروشندگان خیابانی و در سوپر مارکت ها به فروش می رسند و که توسط یک دستگاه وافل نان بستنی اقدام به تولید نان این محصول می نمایند و با مغزهای مختلف به فروش می رسانند .

 از سال 2016 شرکت هواپیمایی یونایتد به عنوان وعده صبحانه در پروازهای داخلی خود به عنوان صبحانه استروپ وفل های مختلف را سرو می نماید که مورد توجه افراد محتلفی قرار گرفته است .

کوکی های شبیه به stroopwafel ممکن است در بخش هایی از جهان با اسامی مختلف  یافت شود . ویفرهایی با عسل به جای شربت با عنوان وافل های عسلی (honingwafels )  فروخته می شوند و کوکی هایی با شربت کارامل به عنوان استروپ کوکن  (stroopkoeken ) به فروش می رسد.

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo