2 طرز تهیه سیب زمینی تنوری (کمپیر )

020

طرز تهیه سیب زمینی تنوری (کمپیر )

مواد لازم : برای روش اول   
•    سیب زمینی متوسط 6 عدد
•    روغن 3 قاشق غذاخوری
•    نمک مقدار لازم
•    برای روش دوم:
•    سیب زمینی بزرگ 4 عدد
•    کره 2 قاشق غذاخوری
•    پنیر موزورلا رنده شده 150 تا 200 گرم
•    ذرت، هویج، قارچ، خیارشور، زیتون و… به دلخواه
•    سس گوجه و مایونز برای سرو
•    برای روش سوم:
•    سیب زمینی کوچک نیم کیلو
•    روغن مناسب سرخ کردن 2-3 قاشق
•    آب مرغ یا گوشت 1 پیمانه
•    شاخه رزماری دلخواه
•    نمک و فلفل به مقدار کافی

کمپیر
کمپیر

روش اول: طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده

مرحله اول:
ابتدا پوست سیب زمینی ها را با اسکاچ تمیز و آب سرد خوب تمیز کنید و بشویید. سپس با چنگال روی سیب زمینی ها سوراخ هایی ایجاد کنید (چنگال را تا انتها داخل سیب زمینی فرو ببرید و در جهت های مختلف این کار را انجام دهید(.

مرحله دوم:
با استفاده از روغن پوست سیب زمینی را ماساژ دهید و روی پوست سیب زمینی ها کمی نمک بپاشید (میتوانید از روغن زیتون، روغن مایع یا هر روغنی که دوست دارید استفاده کنید تا یک کمپیر خوشمزه داشته باشید).

مرحله سوم:
با دمای 180 درجه سانتیگراد فر را روشن کنید تا گرم شود. پس از اینکه فر گرم شد سیب زمینی ها را داخل فر قرار دهید ( برای جلوگیری از کثیف شدن فر بهتر است کاغذ روغنی یا سینی ای را در بخش پایین فر و زیر سیب زمینی ها قرار دهید. به شکل 5 دقت کنید).
مرحله چهارم:
برای تنوری شدن سیب زمینی ها 1 ساعت زمان لازم است. بسته به اندازه سیب زمینی ها و نوع فر این زمان ممکن است کمی بیشتر شود . پس از پخت پوست سیب زمینی طلایی شده و سیب زمینی با فشار به راحتی له میشود.
سیب زمینی های تنوری را از فر خارج کنید. با چاقو شکافی روی سیب زمینی ایجاد کنید سپس با فشار دو انگشت سیب زمینی را کمی باز کنید و سرو نمایید. میتوانید سیب زمینی تنوری را به تنهایی یا همراه با انواع پنیر، خامه ترش، کالباس، پیازچه و … تزیین و سرو کنید. پنیر را وقتی سیب زمینی داغ است روی آن بریزید تا با حرارت ذوب شود.

 

 

روش دوم: طرز تهیه کمپیر ترکیه

مرحله اول:
در این روش چهار سیب زمینی بزرگ نیاز دارید. پوست آنها را خوب با اسکاچ تمیز بسایید و سپس بشویید. در قابلمه بزرگی قرار دهید. روی آن آب بریزید و بگذارید بعد از جوش آمدن آب، 20 دقیقه آبپز شود. این مرحله اول پخت است.

مرحله دوم:
با بالاترین درجه روشن و فر را گرم کنید. کف یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید. سیب زمینی ها را روی آن قرار دهید و در فر قرار دهید تا کاملا پخته شود. پخت سیب زمینی در فر 40 تا 60 دقیقه طول میکشد. صبر کنید قدری سیب زمینی خنک شود تا بتوانید به آن دست بزنید. اما خیلی صبر نکنید. چون مغز سیب زمینی باید داغ باشد تا پنیر و کره روی آن ذوب شوند. یک لایه نازک روی سیب زمینی برش بزنید. با قاشق، چنگال یا اسکوپ ساز داخل سیب زمینی را زیر و رو کنید.
مرحله سوم:
میتوانید سیب زمینی پوره شده را در کاسه ای بریزید و با دو قاشق کره و 150 تا 200 گرم پنیر مخلوط کنید. و بعد خمیر سیب زمینی را به داخل پوست سیب زمینی ها برگردانید. یا میتوانید این مرحله را داخل پوست سیب زمینی انجام دهید. روی هر کدام از سیب

دستگاه فر سیب زمینی تنوری
فر کمپیر

خواص سیب زمینی که تحت شرایط مناسب مانند دستگاه فر سیب زمینی تنوری تهیه شده باشد، بسیار زیاد خواهد بود که گاه در بر طرف نمودن عوارض برخی بیماری ها و حتی پیشگیری از آنها بسیار مؤثر وارد می شود، به همین دلیل امروزه بخش عمده غذاهای ما را سیب زمینی به خود اختصاص داده است که گاه جزء اصلی غذا قرار می گیرد و گاه در کنار دیگر مواد، طعم خوش غذا را در دست دارد، کالری مناسب و انواع ویتامین ها آن را به پرکاربرد ترین ماده در غذاهای دنیا تبدیل نموده است.
فرقی نمی کند شما مدیر یک آشپزخانه یا شیرینی پزی یا به دنبال یک شغل مستقل باشید، دستگاه فر سیب زمینی تنوری با دو کاربرد برای پخت غذا (سیب زمینی،کمپیر) و شیرینی می تواند در هر دو مکان حضوری  پر رنگ داشته و خدمات ارزنده ای ارائه دهد با برخی از ویژگی های آن آشنا شوید. این دستگاه فر سیب زمینی تنوری با طرح زیبایی که برای آن در نظر گرفته شده بسیار جذاب است و کارایی آن نیز فوق العاده بوده و در کنار قیمت مناسب آن را به کالایی همه پسند تبدیل نموده است که بر روی میز سفارش، نمایی جذاب به سالن پذیرایی ومحل کار  شما می بخشد.
ویتامین B6 ، ویتامین C ، فیبر، پتاسیم و…موجود در سیب زمینی باعث شده در بسیاری از بیماری ها برای مرتفع نمودن آنها مورد استفاده فراگیر قرار گیرد
شما با تهیه دستگاه فر سیب زمینی تنوری می توانید تعداد بالایی سیب زمینی را در یک ساعت طبخ نمایید و این بدان معنی است که قادرید در یک روز کاری تعداد زیادی سیب زمینی و کمپیر خوشمزه و آماده شده داشته باشید که طعم عالی آنها بسیاری از مشتریان را پای ثابت شما نمایند.

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo