ویژگی هایی که باید در یک آسیاب قهوه صنعتی مدنظر قرار دهید چیست ؟

03

چه چیزی یک دستگاه آسیاب قهوه صنعتی را از یک آسیاب دستی فروشگاهی یا آسیاب قهوه خرده فروشی جدا می کند؟

یک آسیاب قهوه صنعتی برای پردازش مقادیر زیادی قهوه به طور همزمان ساخته شده است.

با توجه به کارکردهای خاص ، ویژگی ها و برنامه های کاربردی آن ، حتی سریعترین آسیاب قهوه خرده فروشی (ساخته شده برای آسیاب کردن کیسه های خرده فروشی قهوه برای مشتریان) نیز در دسته ای پایین  قرار خواهد گرفت

آسیاب های قهوه صنعتی به ویژگی هایی نیاز دارند که موارد زیر را پشتیبانی می کنند:

  • سرعت
  • تعداد
  • کیفیت
  • راحتی

سرعت

یكی از اصلی ترین خصوصیاتی كه كسب و كار در یك آسیاب قهوه صنعتی به دنبال آن می باشد ، سرعتی است كه می تواند دانه قهوه را به قهوه آماده خرده فروشی تبدیل كند. به طور متوسط ​​، آسیاب های سریع قهوه صنعتی که می خواهید برای فروشگاه خود تهیه کنید ، بین نیم کیلوگرم تا یک و نیم کیلوگرم قهوه در دقیقه آسیاب می کنند .

به طور کلی سودمند است وقتی در حال صحبت کردن در ماشین آلات صنعتی هستید ، از فکر کردن بر حسب کیلوگرم در دقیقه به کیلوگرم در ساعت استفاده کنید.

تعداد و مقدار

وقتی مقدار و کمیت را می گوییم ، منظور ما از مقدار قهوه تولید شده در دقیقه یا ساعت نیست. بلکه  ما در مورد میزان قهوه ای که در مخزن ریخته می شود تا آسیاب گردد .

قیف ومخزن دستگاه ها یکی از ویژگی های موجود برای بررسی است. چه میزان دان قهوه می تواند در مخزن جای گیرد ؟  یک ماشین آسیاب قهوه کوچکتر ممکن است یک مخزن داشته باشد که می تواند حدود  9 کیلوگرم دان قهوه را در خود نگه دارد در حالی که یک آسیاب قهوه بزرگ ممکن است سه برابر این مقدار را در خود نگه دارد . هدف این است که ظرفیت دستگاه آسیاب شما  با بازدهی کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

اگر در هر روز حجم زیادی انجام می دهید ، یک آسیاب با یک مخزن کوچک چیزی ناراحت کننده خواهد بود زیرا باید دوباره و دوباره آن را دوباره پر کنید. سرعت و سازگاری با هم ترکیب جادویی را ایجاد می کنند . معمولاً اگر قصد خرید یک دستگاه با حجم بالا را دارید ، می فهمید که ظرفیت های بزرگتر با افزایش سرعت مطابقت دارند .

کیفیت

هیچ فردی هرگز نمی خواهد کیفیت را فراموش کند.  حفظ کیفیت مداوم همان کاری است که آسیاب های صنعتی خوب برای انجام آن طراحی شده اند. ذرات قهوه باید نسبتاً یکنواخت باشند .

برخی از مارک های خاص مانند دیتینگ و مهلکونیگ از بهترین تولید کنندگان این صنعت هستند. آنها معیارهایی را برای دیگران تعیین می کنند تا از استانداردهای ستاره ای پیروی کنند . برخی از مواردی که باید از لحاظ کیفیت قهوه بدانید:

مواد تیغه سنگ زنی و طراحی

نوع تیغه سنگ زنی

تیغه های سنگ زنی فولادی نسبتاً استاندارد هستند ، اما چه نوع فولادی باعث ایجاد تفاوت می شود. فولاد ضد زنگ ریخته گری و کاربید تنگستن دو نوع قوی هستند که در برابر سایش و صدمه مقاومت خواهند کرد. اگر قصد دارید مقادیر زیادی دان قهوه را آسیاب کنید ، مهم است که مطمئن شوید که تیغه های سنگ زنی برای مدت طولانی تیز باقی می مانند. برخی از شرکت ها دارای طرح های ویژه ای هستند که باعث می شود تیغه های سنگ زنی آنها واضح تر ، مستحکم تر باشند  .

نوع تیغه های سنگ زنی که شما انتخاب می کنید ممکن است بیشتر یک اولویت شخصی باشد .  تیغه های مخروطی و مسطحی وجود دارد که گفته می شود تأثیرات بی نظیری روی قهوه دارد. تیغه های مخروطی ذرات قهوه با اندازه های مختلف ایجاد می کنند .

با این حال ، حتی این ذرات کاملاً سازگار هستند . تیغه های مخروطی برای  قهوه ای روشن تر بسیار عالی در نظر گرفته می شوند.در همین حال ، تصور می شود که تیغه های مسطح  ، طعم قهوه را با هم مخلوط کرده و همزمان باعث افزایش طعم عالی می شوند که  این کار را با ایجاد ذرات کاملاً یکنواخت قهوه انجام می دهند.

راحتی

باور کنید یا نه ، در نظر گرفتن ویژگی راحتی در کار ، تحقیق بیهوده ای نیست. آیا آسیاب های صنعتی باعث می شود تولید راحت تر و کارآمد تر شود؟

وقتی گزینه های خود را بررسی می کنید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که بسیاری از آسیاب های صنعتی ویژگی های مناسب ارائه می دهند که تا پایان روز ، واقعاً ضروری هستند. عواملی که برای تجارت خود مورد نظر هستند را لیست کنید چون درهر تجارت  عناصر کاری متفاوت است. شما می دانید که چه ویژگی هایی یک آسیاب قهوه صنعتی قدرتمند را ایجاد می کند ، اما باید اطمینان حاصل کنید که این دستگاه  برای تجارت خاص شما مناسب است. چطوری این کار را انجام می دهید ؟

ابتدا با تجزیه و تحلیل موارد زیر:

  • نوع تجارت شما
  • طرح کسب و کار شما
  • ارزش بلند مدت دستگاه آسیاب قهوه صنعتی

الف ) نوع کسب و کار

آیا شما صاحب یک تجارت کوچک قهوه هستید که تمرکز آن بر روی برشته کردن دسته های کوچک قهوه است ؟ یا مشاغل شما به سمت بسته بندی دسته های بزرگ به یکباره انجام می شود؟

اما قهوه مخصوص ممکن است شما را مجبور کند تا به دستگاهی مانند آسیاب های مخروط مسطح و مخروط بپردازید.

سطح مشخصی از کیفیت وجود دارد که می خواهید بدون توجه به چه چیزی به آن برسید. اما فراتر از این ، شما می توانید درگیر انتخاب فنی یا انتخاب آسیاب های مختلف شوید.

ممکن است شما به ویژگیهای خاصی احتیاج داشته باشید. تمرکز شما بر اساس نوع مشاغل شما انجام خواهد شد ، مانند این که شما مشاغلی را اداره می کنید که بسته های سفارشی کوچک تری انجام دهید یا بسته های بزرگتر ، استاندارد تر (یا چیز دیگری در بین این دو ).ارزیابی اهداف و نوع شغل شما را در مسیر درست سوق می دهد.

ب ) چیدمان تجاری

اگر کسب و کار شما محدودیت در فضا دارد  ،  شما نیاز به یک آسیاب جمع و جور دارید. اندازه آسیاب قهوه لزوماً با ظرفیت خروجی آن ارتباط  ندارد . حتی اگر فضای کاری کوچکی دارید اما حجم بالای کاری دارید  ، می توانید به دنبال آسیاب دستی ای باشید که ابعاد و ظرفیت خروجی را با نیازهای خاص شما مطابقت دهد .

اگر زیان و سود را به دلیل ناکارآمدی دستگاه انتخاب شده در نظر بگیرید می تواند باعث صرفه جویی در وقت ، انرژی و در نهایت پول شود. هر چه شما نیاز دارید ، یک آسیاب قهوه صنعتی است که فقط برای تجارت شما طراحی شده است.

ج ) ارزش بلند مدت

ماندگاری آسیاب های قهوه صنعتی در کل سرمایه گذاری شما به چه میزان است. شغل خود را در پنج ، 10 ، 20 سال کجا می بینید؟

اگر می دانید که می خواهید گسترش پیدا کنید ، سرمایه گذاری در آسیاب قهوه صنعتی که بتواند رشد شما را تأمین کند ، حداقل تا حدودی ، برنامه خوبی است. شاید این یک آسیاب بزرگ نیست که شما به آن احتیاج دارید بلکه در عوض چندین آسیاب کوچک و مستحکم است.

این ممکن است یک سرمایه گذاری بزرگتر باشد ، اما با رشد کسب و کار شما ، آنها هزینه های خود را پرداخت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که شما با یک ماشین آلات بزرگ و پر از ایراد روبرو نیستید که مانند گذشته کار شما را تأمین نمی کند. در نظر گرفتن اینکه در دراز مدت کجا باشید به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه نوع آسیاب صنعتی سرمایه گذاری  سالم ترین سرمایه گذاری  باشد و بالاترین ارزش را ارائه دهد.

ارزش بلند مدت چرخ شما چیست؟ این ترکیبی از کیفیت ، کارایی و نقشه راه کسب و کار شما است.

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo