طعم دار کردن سریع گوشت استیک ، جوجه و ماهی

اینجکشن سس - دستگاهی برای تزریق و طعم دار کردن گوشت

طعم دار کردن سریع گوشت استیک ، جوجه و ماهی با دستگاه اینجکشن سس دستگاهی که با برای تزریق مواد مایع به داخل بافت گوشت است ( به زبان لاتین sauce injection ) که به تازگی و به طور کاملا انحصاری توسط شرکت طبخ شمیم وارد ایران شده است. دستگاهی خاص و منحصر به فرد برای سرآشپز های حرفه ای و خاص. اگر درباره دستگاه اینجاکشن سس اطلاعاتی ندارید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آن هستید و اگر به دنبال خرید یک دستگاه اینجکشن سس هستید و یا حتی اگر به دنبال راهی برای طعم دار کردن سریع استیک ، مرغ و ماهی  بوده اید، این صفحه تمام مشکلات شما را مرتفع خواهد کرد. پس به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این صفحه همراه ما باشید.

 

آموزش طعم دار کردن سریع گوشت استیک ، جوجه و ماهی

اگر از علاقه مندان به غذاهایی مانند استیک و سایر غذاهای مشابه به آن هستید قطعا می دانید که اگر بتوانید سس را وارد بافت گوشت کنید تا چه اندازه در طعم ، طراوت و نرمی بافت گوشت تاثیر گذار است. اگر سس باربیکیو را در داخل بافت گوشت تزریق کنید و آن را داخل باربیکیو بگذارید یا اگر سس سویا را داخل بافت گوشت ماهی تن تزریق کنید و بعد طبخ نمایید چقدر نتیجه کار متفاوت خواهد بود؟

مرغی را تصور کنید که طبخ شده و روی آن انواع سس ها و طعم دهنده ها در حال خود نمایی کردن است. زمانی که قطعه ای از آن را بر میدارید و قصد دارید تا قطعه ای که برداشتید را میل نمایید اولین کاری که باید انجام بدید سوا کردن پوست از مرغ است. خب پس از آن که پوست را جدا کردید تنها چیزی که برای خوردن دارید یک قطعه مرغ بدون سس و طعم دهنده و هر نوع ادویه خواهد بود. به نوعی شبیه به تبلیغات انتخاباتی ست و پس از آنکه قطعه مرغ خود را انتخاب نمودید در اولین حرکت پوسته زیبا و طعم دار و خوش عطر مرغ جدا شده و تنها چیزی که برای شما باقی خواهد ماند یک قطعه گوشت بدون طعم و عطر و مزه است.

خب حال که سوال مطرح شد باید پرسید که چاره چیست ؟ چگونه باید مرغ را طعم دار کنیم تا طعم و سس و عطر آن با جدا کردن یک پوست از اصل غذا جدا نشود؟ در این جا ست اهمیت دستگاه اینجکشن سس مشخص می شود.

زمانی که به وسیله یک دستگاه sauce injection سس و انواع طعم دهنده اعم از زعفران ، آب لیمو ، سس مایونز و انواع دیگر آن مانند سس فرانسوی و… ، رب گوجه فرنگی ، چاشنی های مختلف و انواع ادویه جات که به صورت مایع قابل تزریق شده باشند را به داخل بافت گوشت ( به عنوان مثال گوشت جوجه ) تزریق نمایید محصول نهایی و غذایی که طبخ شده است از نظر طعم ، رنگ ، عطر و بو و مزه بسیار متفاوت تر از سایر غذاهای مشابه خواهد بود.

 

نرم کردن بافت گوشت ، هم ساده تر و هم بهتر از دستگاه بیفتک زن :

در گذشته و پیش از تولید دستگاه اینجکشن سس که تولید دستگاه به سادگی امروز امکان پذیر نبود و نیز جمعیت زمین به مانند سال های اخیر از مرز انفجار عبور نکرده بود برای طبخ بیفتک گوشت را با وسایلی به صورت دستی می کوبیدند تا بافت گوشت از هم گسسته و باز شود این حرکت باعث نرم شدن گوشت و هضم ساده تر آن می شده است. البته پس از کوبیدن گوشت با وسایل سنگین ، گوشت کوبیده شده را در مواد طعم دهنده قرار می دادند یا به اصطلاح آشپزها می خواباندند تا مواد طعم دهنده به همراه ادویه و … به داخل بافت گوشت کوبیده شده نفوذ کند . مسلما موادی ماننده سس و… به داخل بافت گوشت کوبیده و عملا متلاشی شده ساده تر از گوشت سالم و سفت است.

امروزه برای آماده سازی پیش از طبخ بیفتک از دستگاهی برای برش دادن ورقه های گوشت استفاده می شود که برش های ریزی را به هر دو سمت گوشت وارد می کند .

مزیت دیگر استفاده از دستگاه اینجکشن سس برای طعم دار کردن سریع گوشت ماهی ، مرغ ، جوجه و استیک این است که در هنگام کوبیدن گوشت با ابزارهای قدیمی از ضخامت ورقه استیک کاسته می شد و در هنگام طبخ ظاهر زیبایی به خود نمی گرفت اما با طبخ گوشت استیک ، مرغ ، جوجه و…. با دستگاه اینجکشن سس دیگر نیاز به صرف انرژی زیاد برای کوبیدن گوشت نیست و خوراکی زیبا تر ، خوش طعم تر و لذیذ تر خواهید داشت.

 

 

هم عمل بیفتک زنی و هم تزریق سس در بافت گوشت با هم : 

اما دستگاه اینجکشن سس هر دو کار را هم زمان با هم انجام می دهد . در زیر این دستگاه سه عدد سوزن تزریق و 9 عدد سوزن پایه وجود دارد که تعداد آن ها در کنار هم به 15 عدد می رسد و این این تعداد سوزن به صورت دایره ای در کنار هم قرار دارند. بیشتر این سوزن ها صرفا برای نرم کردن بافت گوشت هستند و عمل تزریق تنها با سه سوزن از مجموع 15 سوزن انجام می گیرد. یعنی همزمان هم بافت گوشت را از هم باز کرده و هم مواد طعم دهند مانند سس را به داخل بافت گوشت تزریق می نماید.

 

طعم متفاوت به سادگی و به سرعت :

تصور کنید غذایی ایرانی مانند جوجه کباب را قصد دارید برای مراسمی مهیا کنید. برای طعم دار کردن سریع جوجه باید ابتدا گوشت مرغ را قطعه قطعه کرده و سپس با موادی مانند زعفران ، آبلیمو ، پیاز ، کره ( یا روغن حیوانی ) مخلوط نموده و در ظرفی در بسته برای مدت چند ساعت در یخچال نگهداری کنید تا این مواد باعث نرم شدن بافت گوشت گردند. اما نکته ای که معمولا به آن دقت نمی شود این است که به این روش طعم و مزه ای که به گوشت نفوذه کرده تنها 3 میلی متر است. یعنی بعد از گذشت 12 ساعت طعم و مزه تنها تا 3 میلی متر به عمق گوشت نفوذ می کند . حال اگر بخواهید این زمان را کاهش دهید چه باید کرد ؟ پاسخ بسیار ساده است ، با تهیه یک دستگاه اینجکشن سس می توانید پیش از آن که گوشت را قطعه قطعه نمایید ترکیبی از زعفران ، آبلیمو ، آب پیاز رنده شده و کمی روغن را آماده نموده و با کمک این دستگاه به داخل فیله گوشت تزریق نمایید. و برای حدود یک ساعت گوشت را به همان صورت در یخچال در ظرفی در بسته قرار دهید و ما بقی ترکیب طعم دهنده را نیز در همان ظرف و در اطراف فیله گوشت خرد نشده بریزید.

 

طعم دار کردن سریع جوجه : 

بعد از گذشت یک ساعت خواهید دید که با فیله های طعم گرفته ، نرم شده و آماده طبخ رو به رو هستید. و ذکر این نکته الزامی ست که در این شیوه طعم و مزه تا عمق گوشت مرغ نفوذ کرده است. حال دیگر فقط کافی ست فیله ها را خرد کنید و به وسیله سیخ روی حرارت قرار دهید . قاطعانه به شما این نوید را می دهیم که همه از طعم غذای شما شگفت زده خواهند شد. طعمی که شما به گوشت تزریق کرده اید به طور کامل حس خواهد شد. و نکته مهم تر زمان آماده سازی غذا ست که از حداقل 5 ساعت به حدود یک ساعت تقلیل پیدا کرده است.

به خاطر داشته باشید که این عمل مرینیت کردن ( طعم دار کردن گوشت ) با سرنگ های معمول قابل انجام نیست . قطر واندازه سوزن ها استحکام و قدرت دستگاه تزریق و مخزن پر حجم آن به نحوی طراحی و ساخته شده اند که مناسب ترین شیوه برای طعم دار کردن و تزریق سس به داخل بافت گوشت باشد.

 

خواباندن گوشت در انواع سس و مواد طعم دهنده تا چه اندازه در طعم آن تاثیر گذار است ؟

روش های سنتی و قدیمی در مزه دار کردن انواع گوشت مرغ و ماهی و استیک که همچنان هم در حال استفاده است روش های مناسبی برای طعم دار کردن گوشت نیستند. یکی از روش هایی که در جهان برای طعم دار کردن استیک استفاده می شود روش بیات کردن گوشت است. حال این روش گاهی به صورت نگهداری طولانی مدت گوشت در دمایی خاص و در اتاق هایی بدور از نور و با درجه حرارتی مشخص و ثابت بود اما امروزه دستگاه هایی نیز برای بیات کردن گوشت وجود  دارند که با تولید شرایط مصنوعی عمل بیات شدن گوشت را تسریع می بخشند.

خب این روش در همه کشورها مورد استفاده قرار نمی گیرد و از کیفیت طعم گوشت به میزان قابل توجهی می کاهد. روش دیگر قرار دادن گوشت در مواد طعم دهند است و روش سوم نیز تزریق طعم دهنده به داخل بافت گوشت است و اما روش چهارم نیز که خیلی پر استفاده است اما روش مناسبی نیست افزودن سس و یا طعم دهنده بعد از طبخ به گوشت به آن است. یعنی که یا سس و چاشنی را روی گوشت میریزند و یا در ظرفی مجزا برای میهمان سرو می کنند . و روش دیگری که کاملا صنعتی و گران قیمت است نیز روش تامبلر است که خرید دستگاه تامبلر برای رستوران ها اصلا مقرون به صرفه نیست و بیشتر برای تولید انبوه گوشت مزه دار شده و فروش آن ها به رستوران ها و…. مناسب است.

 

توصیه به شف ها ( سر آشپز ها ) :

توصیه ما به سر آشپز ها و شف های معتبر ایرانی که در سطح رستوران های بین المللی و 5 ستاره فعالیت می کنند خرید دستگاه اینجکشن سس است. اگر علاقه مند هستید که طعم غذای شما از سایرین متمایز و متفاوت باشد. اگر می خواهید طعم غذای شما در خاطر میهمان های رستوران و هتل تحت اختیار شما به یاد ماندنی شود. و هر کجا که رفتند ، در هر رستوران یا میهمانی یا هتلی بگویند : ولی غذای فلانی یه چیز دیگه بود…. باید به فکر روش های متفاوت برای طبخ غذا باشید. روش های جدید طبخ مانند سووید ، تزریق سس به داخل بافت گوشت ، استفاده از ترمومیکس و بسیاری روش های جدید که امروز در این صفحه یکی از آن ها یعنی دستگاه تزریق سس به بافت گوشت برای طعم دار گردن سریع گوشت را به شما معرفی کردیم.

 

در انتهای این مقاله از شما بازدید کننده گرامی ، سرآشپز محترم و خریدار عزیز درخواست داریم تا نظرات ، پیشنهادات خود پیرامون مطلب فوق و چنانچه دستگاه اینجکشن برای تزریق سس به بافت گوشت را دارید پیرامون کارایی آن اگر مطلبی را به خاطر دارید که در این صفحه از قلم افتاده است را در قسمت نظرات با ما و سایرین به اشتراک بگذارید تا هم باعث تولید محتوای بهتر و مفید تر در صفحات دیگر شود و هم راهنمایی مناسب برای دیگر افرادی باشد که از این محصول استفاده کرده اند و یا قصد خرید آن را دارند.

با تشکر از اینکه وقت گران بهای خود را در اختیار ما قرار دادید و مطالب این صفحه را تا انتها مطالعه فرمودید. حضور شما در این وب گاه باعث افتخار ماست و از همراهی شما سپاس گزاریم.

لینک اینستاگرام : tabkhshamim.com

با تشکر فراوان

تیم تولید محتوای وی سایت طبخ شمیم

 

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo