4 تفاوت سماور برقی و چاییساز (برقی،گازی،ترموستاتیک)

چاییساز

چایی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها بین خانواده‌های ایرانی است که از گذشته تا به‌ امروز از آن استفاده می‌کنیم.

سماورها این نوشیدنی لذت‌بخش را آماده می‌کردند، ولی امروز بیشتر مردم چایساز را برای دم‌کردن انتخاب می‌کنند.

می‌خواهیم برایتان از اصلی‌ترین تفاوت سماور برقی و چایساز صنعتی را بگوییم.

چاییساز صنعتی
تفاوت چاییساز صنعتی و سماور برقی

 

  • سماورها در ابتدا به‌صورت زغالی، نفتی و پس از آن در مدل‌های گازی و برقی تولید شده و در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفت.
  • انواع چاییساز صنعتی اتومات به سه نوع گازی ، برقی گازی ، برقی به طور کلی تقسیم میشود.
  • امروزه دیگر خبری از نوع زغالی و نفتی در آشپزخانه‌ها نیست، ولی مدل برقی و گازی همچنان در بین برخی از خانواده‌ها به‌ویژه کسانی که عاشق طعم و عطر بی‌نظیر چایی هستند وجود دارد.
  • معمولا سماورها را از طلا، نقره، برنز، برنج، مس و استیل ضد زنگ تولید می‌کنند. البته جنس طلا و نقره بیشتر برای تزئین در قهوه‌خانه‌های سنتی استفاده می‌شود. اما به‌طور کلی یک سماور از بدنه، روکش (پوشش)، تهویه بخار، در، مخزن مخصوص پرکردن آب، کلید برای روشن یا خاموش‌ کردن (در نوع برقی) و دسته تشکیل می‌شود.
  • جنس بدنه چاییساز صنعتی برند سلطان از استیل ضد زنگ با ورق یک میلیمتری میباشد که از نمونه های مشابه تولید شده ی این دستگاه حتی نمونه های خارجی بسیار با کیفت تر میباشد
  • اگر به مدل‌ها و طرح‌های موجود در بازار نگاه کنید، تنوع جالبی از این وسیله را مشاهده می‌کنید که در اندازه‌های مختلف ساخته شده است. البته بیشتر آن‌ها بزرگ هستند و مخزنشان برای نگهداری حجم قابل توجهی از آب طراحی شده است. دلیل این امر هم روشن بودن آن در مدت‌زمان زیادی از روز است.
  • درواقع سماورها از صبح تا شب روشن هستند و بیشتر کسانی که اهل نوشیدن چایی یا به ‌اصطلاح عاشق آن هستند، از این وسیله استفاده می‌کنند تا هر لحظه که بخواهند، نوشیدنی مورد علاقه‌شان آماده باشد.
  • خاص بودن چاییساز صنعتی اتومات سلطان به متصل بودن به آب شهری و هوشمند بودن تنظیم مقدار آب داخل مخزن با  استفاده از سنسور های تعبیه شده میباشد.

 

 

چایساز صنعتی برقی در دسته تجهیزات صنعتی پر کاربرد قرار دارد چرا که امروزه در بسیاری از مراکز و مشاغل مختلف استفاده میشود. از آنجایی که در خیلی از مشاغل، ادارات، سازمان ها، هیئت ها و خیلی از برنامه ها و جلسات در سطح کشور ما نیاز به آب جوش جهت درست کردن چای، قهوه و نوشیدنی های گرم احساس می شود، داشتن یک چای ساز صنعتی با ظرفیت متناسب با مصرف می تواند برای مجموعه شما بسیار کارآمد باشد.

چایساز صنعتی به دلیل تفاوت در ظرفیت و اندازه مخزن آبگیری، با چایساز خانگی متفاوت است. به همین دلیل آن را با نام های از جمله: سماور بزرگ، سماور صنعتی، چایساز صنعتی، چایساز برقی بزرگ، چایساز صنعتی برقی، چایساز اداری، چایساز سازمانی، چایساز هیئتی، سماور هیئتی، چایساز توریستی، چایساز گردشگری و سماور توریستی و گردشگری نیز گفته می شود.

این چای سازها با توجه به ابعادی و ظاهری متفاوت از چای سازهای خانگی دارند که در وب سایت طبخ شمیم در قسمت محصولات می توانید با انتخاب چای ساز تمامی چای ساز های صنعتی با رنگ و ظرفیت های مختلف رو مشاهده کنید. به دستگاه چای ساز صنعتی که قابلیت تنظیم دمای آب جوش را بصورت اتوماتیک دارند، ترموس گفته می شود.

اجازه بدهید ترموس رو مختصراً توضیح بدهیم ترموس ها با تنظیم دمای آب، درجه گرمای آب را در محدوده ای مشخص که توسط کاربر قابل تنظیم می باشد نگه می دارد. چای ساز های بزرگ یا هما سماور های بزرگ با حجم لیتری بالا در مجالس، هیئت ها، مساجد و همچنین شرکت ها و ارگان ها و رستوران ها و مغازه ها برای استفاده تهیه شد است.

چاییساز صنعتی برقی

تفاوت سماور برقی و چاییساز صنعتی اتومات

 

همانطور که قبلا هم گفتیم، سماور در چهار مدل زغالی، نفتی، گازی و برقی ساخته می‌شود که امروزه تنها دو نوع برقی و گازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع یکی از محبوب‌ترین انواع سماور در بین خانواده‌های ایرانی، سماور برقی است که نسبت به مدل گازی سریع‌تر آب را جوش آورده و چای را زودتر دَم می‌کند. اما ممکن است به‌دلیل مصرف برق زیاد آن، مقبول همه مصرف‌کنندگان واقع نشود.

با مدرن شدن زندگی و پیشرفت علم، تولیدکنندگان مدل‌های جدیدی از وسایلی که بتوان با کمک آن‌ها چای و دیگر نوشیدنی‌های محبوب را تهیه کرد، طراحی و تولید کرده‌اند. چاییسازها یکی از این لوازم بودند که اتفاقا با استقبال خوبی از طرف مصرف‌کنندگان مواجه شدند.

1) ظرفیت

 

نخستین تفاوت سماور برقی با چاییساز، در ظرفیت نگهداری آب است. چاییساز های صنعتی نسبت به سماور ها بزرگ‌تر ساخته می‌شود و این بدیهی است که حجم بیشتری از آب داغ را آماده کنند. بنابراین اگر مصرف روزانه چای داغ و تازه‌دم شما زیاد است یا برای میهمانی و مجالس پرجمعیت چایی حاضر می‌کنید، سماور برقی گزینه مناسبی نیست.

این در حالی است که سماورها نسبت به چاییساز صنعتی سلطان گنجایش کمتری برای نگهداری و جوش‌آوردن آب دارند.

2) سرعت

 

در عصر امروز که از وقت به‌عنوان طلا یاد می‌شود، سرعت حرف اول را در هر چیزی می‌زند. متاسفانه سماورها چه نوع برقی و چه نوع گازی زمان زیادتری نسبت به چاییساز صنعتی برای آماده‌سازی چای احتیاج دارند. بنابراین اگر فرصت کافی برای آماده‌سازی چایی ندارید، چاییسازهای صنعتی بهترین گزینه هستند. این وسایل در کوتاه‌ترین زمان نسبت به سماور برقی آب را جوش آورده و باعث دَم کشیدن چای می‌شوند.

از این رو پیشنهاد ما به کسانی که زمان برایشان بسیار مهم است، چاییساز صنعتی خواهد بود.

 

3) امنیت

 

اصلی ترین خطری که در منازل یا محل مورد استفاده از سماور برقی مثل کافه،سفره خانه،رستوران،هتل و مراکز دیگر مورد توجه هست،بحث نشتی گاز یا آب موجود میباشد.

خطر بعدی که ممکن است بستر خسارت و زیان مجموعه یا منزل قرار بگیرد امکان تمام شدن آب موجود در سماور برقی که منجر به آتش سوزی و یا سوختن المنت دستگاه سماور برقی میشود اما در چاییساز صنعتی اتومات این احتمالات نزدیک صفر میباشد به دلیل اینکه از جمله امکانات ویژه چاییساز صنعتی اتومات این است که یه آب شهری متصل شده و با استفاده از سنسور های تعبیه شده در دستگاه در صورت کم شدن آب موجود در مخزن چاییساز به صورت تمام اتومات اقدام به آبگیری کرده و نیازی به چک کردن آن نمیباشد.

 

4) تنظیم دما

 

سماور برقی دارای ترموستات تنظیم دما میباشد اما به دلیل اینکه آب داخل مخزن محدود میباشد برای هر بار استفاده پس از مدت زمان سپری شده باید داخل مخزن بازدید شود و سپس دوباره صبر کرد تا به دمای مورد نظر رسید اما در چاییساز صنعتی اتومات در صورت کمتر شدن دما نیز دستگاه به صورت اتوماتیک اقدام به تنظیم دما میکند


لینک پیام رسان واتس آپ : طبخ شمیمطبخ شمیم 1

لینک شبکه مجازی اینستاگرام : طبخ شمیم

شماره تماس کارشناسان فروش :

09127283131

09127290101

09027290404

آدرس شرکت : یافت آباد میدان الغدیر بعد از پلیس امنیت نبش کوچه وحدت ساختمان ارشیا

جهت خرید و سفارش محصول و اطلاع از قیمت دقیق محصول مورد نظر با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید و یا از طریق نرم افزار های پیام رسان واتس آپ یا ایتا با کارشناسان فروش ارتباط برقرار فرمایید

یا یک پیام در شبکه های اجتماعی و اعلام درخواست کمتر از یک ساعت میتوانید نمونه های مشابه، قیمت و مشاوره کامل دریافت کنید.

شرکت طبخ شمیم آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره در خصوص تجهیزات صنعتی برای کسب و کار شما به صورت رایگان اعلام می کند.

ما مفتخریم که یکی از مشاوره دهندگان رایگان در خصوص تجهیزات آشپزخانه رستوران، فست وفود، هتل و کارگاه های صنعتی در ایران هستیم.


لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo