بررسی اجاق اینداکشن یا اجاق القایی

اجاق القایی یا اجاق اینداکشن

مختصر تحقیقی جهت بررسی اجاق اینداکشن اجاق القایی

بررسی اجاق اینداکشن یا اجاق القایی (مطالعه سه دقیقه)

اجاق اینداکشن یکی دیگر از انواع تجهیزات مخصوص آشپزخانه­ های صنعتی و خانگی برای پخت و طبخ غذا می­باشد. نسل جدید اجاق با ظاهری بسیار زیبا و شیک که با برق کار می­کنند.

مهمترین موردی که باید در مورد اجاق ایندکش بدانید این است که حرارت در اجاق­های اینداکشن از طریق تولید میدان مغناطیسی با استفاده از جریان الکتریکی تولید می­شود. به همین خاطر وسیله که شما برای طبخ غذای خود از آن استفاده می­کنید مانند قابلمه ­ها یا کتری می­بایست از جنس فلزهای رسانا باشند تا بتوانند جریان مغناطیسی را دریافت و باعث انتقال گرما به مواد داخل ظرف شوند. البته اگر در فکر خرید اجاق اینداکشن هستید نگران این نباشید که  شما با خرید اینداکشن نیاز به یک مجموعه کامل از ظروف آشپزخانه برای اجاق القایی دارید، شمت می­توانید با یک آزمایش ساده دریابید که کدام یک از ظروف فلزی آشپزخانه شما مناسب برای طبخ غذا بر روی این اجاق­ها هستند. فقط کافیست یک آهن­ربا بیاورید و با تک تک ظروف فلزی خود امتحان کنید که آیا آهنربا به ظروف شما می چسبد یا خیر.

بصورت کلی آن دسته از ظروف فلزی که آهن ربا را به خود جذب کردند مناسب برای طبخ و پخت غذا بر روی اجاق گازهای اینداکشن می باشند.

 ویژگی های اجاق اینداکشن

سطح روی این نوع از اجاق برخلاف اجاق­ های گاز سوز و برقی کاملا تخت و صاف می باشد. اشکالی که می­توان به این نوع از اجاق­ ها گرفت این­است که اگر ظروف شما بزرگتر از سطح اجاق اینداکشن باشد، اطراف ظرف که خارج سطح اجاق اینداکش قرار گرفته است گرم نمی­شود بنابراین نمی­توان از ظرف­های بزرگ برای پخت­و­پز غذا استفاده کرد.

استفاده آسان

یکی از بهترین مزایای اجاق اینداکشن این می­باشد که شما قادر هستید درجه حرارت آشپزی را فوراً و با دقت زیادی تنظیم نمایید. بعد از گذاشتن ظرف غذا بر روی اجاق دکمه نوع پخت را انتخاب کنید و دکمه مربوطه را فشار دهید. فرایند پخت­و­پز شروع می­شود و بعد از طی شدن فرایند و زمان پخت­و­پز به صورت اتوماتیک پس از جوش آمدن محتوی ظرف حرارت را قطع یا کم و یا با زنگ هشدار اطلاع رسانی می­کند.

?در این اجاق القایی گرم شدن ظرف و در نتیجه مواد غذایی به وسیله ی القای مغناطیسی اتفاق می افتد. به این معنا که المنت گرمایی وجود ندارد و از القای مغناطیسی استفاده می­کند و به گونه­ای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مغناطیسی رخ می دهد.

 ?صفحه­ای سرامیکی یا شیشه ای روی اجاق قرار دارد که زیر آن سیم پیچ­های مسی تعبیه شده که جریان الکتریکی متناوب از آن عبور می کند، این جریان با فرکانس بالا منجر به تولید حرارت می شود.

 ?اجاق­های القایی توان حرارتی بالایی دارند. اجاق­های اینداکشن مناسب برای آشپزخانه­های هتل­ها، رستوران­ها، تهیه غذا­ها، مطبخ و سایر مجموعه های که نیاز به داغ کردن و پخت­و­پز با سرعت و کیفیت بالایی می­باشد.

 شرکت تجهیزات صنعتی طبخ شمیم ارائه دهنده اجاق­های پخت­و­پز یا اینداکشن­های پرقدرت و زیبا می­باشد شرکت تجهیزات صنعتی طبخ شمیم چندین تحقیق برای آشنایی شما عزیزان با اجاق القایی در آدرس وبلاگ طبخ شمیم ارائه داده است.

لیست اجاق های اینداکشن یا اجاق القایی:

 

مختصر اخباری موضوع اجاق طبخ القایی

بازار اجاق‌های القایی تحت تسلط تولیدکنندگان آلمانی است.

اجاق‌های قابل حمل تک حلقه‌ای در بریتانیا محبوب شدند.

بازار آشپزی القایی اروپا برای هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر غذاخوری‌ها عمدتاً توسط تولیدکنندگان تجهیزات پذیرایی القایی تجاری کوچک‌تر راضی می‌شود.

شرکت های الکترونیکی تایوانی و ژاپنی بازیگران غالب در آشپزی القایی برای شرق آسیا هستند. پس از تبلیغات تهاجمی توسط شرکت های آب و برق در هنگ کنگ، بسیاری از برندهای محلی ظهور کردند. توان و توان آنها بیش از 2800 وات است. برخی از این شرکت ها در غرب بازار می کنند.

در ایالات متحده، از اوایل سال 2013، بیش از پنج دوجین برند تجهیزات پخت القایی، از جمله تجهیزات مسکونی داخلی و رومیزی و تجهیزات تجاری را ارائه کردند. بیش از دوجین برند واحدهای مسکونی داخلی را ارائه می دهند. واحدهای کانترهای مسکونی توسط دو دوجین مارک تجاری ارائه می شود.

انجمن ملی سازندگان خانه در سال 2012 تخمین زد که در ایالات متحده، اجاق‌های القایی تنها 4 درصد از فروش را در مقایسه با اجاق‌های گازی و برقی دیگر تشکیل می‌دهند. ارزش بازار جهانی اجاق‌های القایی در سال 2015 9.16 میلیارد دلار برآورد شد.

جهت استعلام موجودی کالا، قیمت و خرید با شماره های زیر تماس برقرار کنید:

شرکت لوازم صنعتی طبخ شمیم: ۱-۶۶۷۹۳۳۷۰ (۰۲۱)

کارشناس فروش: ۰۹۰۲۷۲۹۰۴۰۴ – ۰۹۱۲۷۲۹۰۱۰۱

یا یک پیام در شبکه های اجتماعی و اعلام درخواست کمتر از یک ساعت میتوانید نمونه های مشابه، قیمت و مشاوره کامل دریافت کنید.

به شماره های ۰۹۰۲۷۲۹۰۴۰۴ و ۰۹۱۲۷۲۹۰۱۰۱ در شبکه های داخلی و خارجی یک پیام همراه با درخواست خود ارسال بفرمائید.

شرکت طبخ شمیم آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره در خصوص تجهیزات صنعتی برای کسب و کار شما به صورت رایگان اعلام می کند.

ما مفتخریم که یکی از مشاوره دهندگان رایگان در خصوص تجهیزات آشپزخانه رستوران، فست وفود، هتل و کارگاه های صنعتی در ایران هستیم.

اگر میخواهید بدانید که این اجاق القایی در صنعت چه کاربرد های دارد لطفا نوشته های وبلاک طبخ شمیم را به دقت مطالعه کنید.

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo