سوال و پاسخ با موضوع اجاق القایی یا اینداکشن

اجاق القایی یا اجاق اینداکشن

سوال و پاسخ با موضوع اجاق گاز القایی یا اینداکشن

سوالات رایج در مورد اینداکشن

اجاق گاز القایی چیست؟

اجاقی که برای گرم کردن و پخت و پر مورد استفاده قرار می گیرد اجاق القایی گفته می شود.

سیستم اجاق گاز القایی به این صورت میباشد که انرژی الکترومغناطیسی با ایجاد میدان مغناطیسی بین ظرف و شعله جهت گرم کردن و پخت و پز در اجاق صورت میگیرد.

از چه ظرف های برای پخت و پز میشه استفاده کرد؟

ظرف اجاق القایی یا ظروف اجاق القایی باید دارای ویژگی رسانا باشد که برای تست رسانا بودن می­توان از یک آهنربا کمک گرفت بصورتی که ظروف القایی یا ظرف القایی باید توانایی جذب آهنربا را داشته باشند.

از ظروف های خانگی در اجاق های القایی مشه برای داغ کردن غذا استفاده کرد؟

بصورت کلی برای ارتباط اجاق با ظرف غذا نیاز به این می­باشد که از ظروف رسانا استفاده شود در موضوع پخت و پر و گرم یا داغ کردن غذا هم فرقی ندارد.

چه ظروفی در اجاق های القایی غیرقابل استفاده می­باشند؟

بصورت که کلیه ظروف غیر رسانا غیرقابل استفاده میباشند. بعضی از ظروف غیرقابل استفاده در اجاق ها جهت برقراری گرمایش القایی ظروف مسی، ظروف سرامیکی، ظروف شیشه­ای و ظروف آلمینیومی می­باشند.

نام های اجاق القایی؟

اجاق القایی، مشعل القایی، گرمایش القایی، اجاق مغناطیسی، اجاق اینداکشن، اینداکشن، اینداکشن صنعتی، اجاق القایی صنعتی، اجاق جدید، اجاق

مزیت های اجاق ها؟

انتقال سریع گرما

علت: یکنواخت بودن سطح گرما میباشد

سرد بودن اجاق

علت: بخاطر اینکه فقط گرما بین ظرف و شعله الکتریکی صورت می گیرد.

مصرف کم انرژی

دوتا علت داره یکی نوع انتقال گرما که بصورت مستقیم میباشد دوم بهره بردن از انرژی مغناطیسی در کنار انرژی الکتریکی که باعث شده مصرف برق نسبت به اجاق های برقی فوق العاده کاهش یابد.

سازگاری با محیط زیست

بخاطر عدم اسفتاده از سوخت های فسیلی چه به صورت مستقیم که کلاً استفاده نمیشه و چه بصورت غیر مستقیم که باعث کاهش مصرف انرژی میباشد و این مهم برای محیط زیست بسیار مفید میباشد.

ایمن بودن

این اجاق به دلایل زیادی ازجمله تداشتن شعله آتشی، نداشتن تشعشعات مضر، سرد بودن سطح در حین پخت غذا، داشتن شعله قطع کن و تجهیز به قفل کودک ایمن میباشد.

آلودگی یا نظافت کمتر

به خاطر عدم تبخیرات زمان پخت غذا باعث کثیف و چرب شدن اجاق و اطراف نمی شود در نتیجه آلودگی بسیار کم که متقابل نظافت کمتری لازم میباشد.

تنظیمات یا کارکردن آسان

این اجاق ها با این که نسبت به اجاق های نسل دو و یک قابلیت های بیشتری دارد اما کار با تنظیمات از جمله میزان شعله، درجه حرارت و زمان پخت با دقت بالا تنظیم می شود.

نصب و حمل راحت

علت این مزیت در این اجاق ها به دلیل طراحی مهندسی در وزن کم و ضخامت نازکی تولید می شود که قبل حمل و نقل میباشد.

کاهش یا عدم سوختگی غذا

به خاطر نحوه گرمایش القایی در این اجاق به طور قابل ملاحضه­ای کیفیت پخت غذا افزایش می‌یابد به طوری که سوختگی بخصوص سوختگی روغن دیده نمی‌شود.

معایب اجاق القایی؟

محدودیت در انتخاب ظروف پخت

در اجاق های القایی نمی‌توان از هر ظرفی استفاده کرد. بصورت کلی ظرف­ های که در این اجاق ممیشه استفاده کرد باید رسانا باشند و توانایی ایجاد میدان مغناطیسی با شعله را داشته باشند

انتشار امواج مغناطیسی

بخاطر منتشر کردن امواج مغناطیسی اگر چه این انتشار در مقدار کمی صورت می­گیرد اما می­تواند برای برخی از افراد (استفاده برای افرادی که از پیس میکرو یا باتری قلب استفاده می کنند به دستور پزشک باشد) مضر واقع شود.

قیمت بالا

قیمت بالاتری در زمان خرید نسبت به اجاق گاز یا اجاق برقی دارد اما با توجه به طول عمر و هزینه ­های نگهداری و مصرف انرژی کمتر این قیمت بالا توجیه­ پذیر است.

محدودیت در انتخاب ظروف پخت

ظروفی را می­توان استفاده کرد که رسانا باشند.

نتیجه گیری از در خصوص اجاق القایی

اجاق القایی یکی از جدیدترین اجاق های پخت و پز است که در انواع توکار، و پایه دار و کشویی تولید و عرضه می‌شود. این اجاق پخت­و­پز از طریق انرژی الکترومغناطیسی اقدام به پخت غذا می‌کند. عملکرد و کارایی بالا، تنظیم دقیق دما و حرارت، نگهداری و تعمیر راحت، ایمن بودن و کاهش خطر سوختگی، کاهش احتمال سوختگی غذا خصوصاً روغن از جمله مهم‌ترین مزیت‌های مربوط به آن است. با توجه به برند قابلیت‌هایی چون تعداد سطوح حرارتی، تعداد شعله و توان شعله‌ها، تراز مصرف انرژی، تعداد سطوح پخت القایی، جنس بدنه، مقاومت بدنه و قابلیت‌هایی چون داشتن قفل کودک قیمت این اجاق­ها تعیین می‌شود.

در این نوشته از اجاق گاز اینداکشن یا اجاق گاز القایی استفاده شده است که این نوشتار برای اجاق طبخ القایی اشتباه می باشد این نوشتار با آگاهی کامل نویسنده نوشته شده است و هدف نویسنده آگاهی کامل مخاطبان با اجاق های نسل سوم طبخ غذا میباشد.

جهت استعلام موجودی کالا، قیمت و خرید با شماره های زیر تماس برقرار کنید:

شرکت لوازم صنعتی طبخ شمیم: ۱-۶۶۷۹۳۳۷۰ (۰۲۱)

کارشناس فروش: ۰۹۰۲۷۲۹۰۴۰۴ – ۰۹۱۲۷۲۹۰۱۰۱

یا یک پیام در شبکه های اجتماعی و اعلام درخواست کمتر از یک ساعت میتوانید نمونه های مشابه، قیمت و مشاوره کامل دریافت کنید.

به شماره های ۰۹۰۲۷۲۹۰۴۰۴ و ۰۹۱۲۷۲۹۰۱۰۱ در شبکه های داخلی و خارجی یک پیام همراه با درخواست خود ارسال بفرمائید.

شرکت طبخ شمیم آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره در خصوص تجهیزات صنعتی برای کسب و کار شما به صورت رایگان اعلام می کند.

ما مفتخریم که یکی از مشاوره دهندگان رایگان در خصوص تجهیزات آشپزخانه رستوران، فست وفود، هتل و کارگاه های صنعتی در ایران هستیم.

لینک های مرتبط:

اینداکشن های سایت طبخ شمیم

فیلم اینداکشن

فیلم رستوران مجهز به اجاق طبخ القایی

تحقیق کامل در خصوص اینداکشن یا اجاق القایی

لطفا به استلار امتیاز دهید

0 / 3

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo